سفر به شمالگان

سفر به شمالگان شفق قطبی و دریاچه بایکال


تاریخ این تور به اتمام رسیده است

جاذبه‌ها

سفر به شمالگان و شکار شفق قطبی در مورمانسک، بازدید از مسکو و سنت‌پترزبورگ، بازدید از دریاچه یخ‌زده بایکال، ساحل قدیمی تریبرکا، ساحل تخم اژدها، سورتمه سواری با هاسکی و گوزن شمالی، کشتی یخ‌شکن لنین، بازدید از روستای یخی کیرووسک، دیدار از قبایل سامی، اسنوموبیل سواری در کوه‌های خیبینی، مجسمه سرباز گمنام آلوشا، کلیسای سنت باسیل، خیابان آربات، دیوار و برج‌های کرملین، باغ الکساندر، مقبره لنین، کلیسای جامع کازان، موزه هرمیتاژ، کلیسای خون برحق ریخته‌شده، باغ پترهوف، شمال و جنوب جزیره اولخون،حباب‌های محبوس و غارهای یخی

برنامه سفر

1پنجشنبه 20 بهمن
از فرودگاه امام خمینی سفر خود را آغاز می کنیم. پس از رسیدن به مسکو و چک این، به دیدن میدان سرخ و کلیسای سنت باسیل، خیابان آربات، دیوار و برج های کرملین، باغ الکساندر، مقبره لنین، شعله جاویدان و مقبره سرباز گمنام می‌رویم و شب را در هتل 4 ستاره می‌گذرانیم.
2جمعه 21 بهمن
بعد از صرف صبحانه، به سمت فرودگاه می‌رویم تا به سمت مورمانسک پرواز کنیم. پس از رسیدن و چک این در هتل، به گشت شهری می‌پردازیم و با دیدن مجسمه آلوشا و کشتی اتمی لنین امروز را در مدار قطبی می‌گذرانیم. نیمه شب آماده رفتن برای دیدن اولین شکار شفق قطبی می‌شویم.
3شنبه 22 بهمن
صبح را با صبحانه ای دلچسب در هتل آغاز می کنیم و به سمت هاسکی پارک می‌رویم تا با سگ های هاسکی سورتمه سواری کنیم. سپس به قبیله سامی سر می‌زنیم تا با سبک زندگی شان آشنا شویم. برای سورتمه سواری با گوزن به سمت دیگر دریاچه می‌رویم و نهایتا بعد از یک ناهار قطبی به هتل محل اقامت بر می‌گردیم.
4یکشنبه 23 بهمن
بعد از صرف صبحانه، به سمت آخرین خشکی زمین ساحل تریبرکا حرکت می‌کنیم. پس از دیدن ساحل تخم اژدها و دریای بارنت و صرف ناهاری دلچسب، به سمت هتل جهت استراحت بر می‌گردیم. نیمه شب آماده رفتن برای دومین شکار شفق قطبی می‌شویم تا شفق را ببینیم (از آنجا که این پدیده طبیعی است ممکن است تشکیل نشود)
5دوشنبه 24 بهمن
بعد از صرف صبحانه، به سمت روستای یخی می‌رویم تا از قلعه یخی بازدید کنیم. سپس به سمت کوهستان خیبینی حرکت می‌کنیم تا اسنومبیل سواری (اختیاری) در این کوهستان را تجربه کنیم. سپس برای استراحت به هتل باز می‌گردیم.
6سه‌شنبه 25 بهمن
بعد از صبحانه، به سمت فرودگاه میرویم تا به شهر سنت پترزبورگ پرواز کنیم. پس از رسیدن و چک این هتل، به دیدن کلیسای سنت ایزاک، پیتر اند پاول، کلیسای جامع کازان و کلیسای خون بر حق ریخته شده می‌رویم. بعد از ظهر وقت آزاد خواهیم داشت.
7چهارشنبه 26 بهمن
امروز وقت آزاد برای دیدن موزه هرمیتاژ و همچنین باغ پترهوف را داریم و از زیبایی های شهر سنت پترزبورگ لذت می‌بریم.
8پنجشنبه 27 بهمن
امروز تا عصر وقت آزاد خواهیم داشت برای گشت و گذار در خیابان ها و کافه های سنت پترزبورگ، سپس به سمت فرودگاه حرکت می‌کنیم تا با پروازی 6 ساعته به سمت ایرکوتسک در مرز مغولستان پرواز کنیم.
9جمعه 28 بهمن
حدود ظهر به ایرکوتسک خواهیم رسید. پس از چک این و استراحت در هتل، عصر به گشت شهری ایرکوتسک و دیدن کلیساهای آنجا می رویم. شب در هتل 4 ستاره استراحت می‌کنیم.
10شنبه 29 بهمن
صبح زود با ماشین های روسی اوآز به سمت جزیره اولخون روانه می‌شویم. پس از رسیدن بر روی بزرگترین دریاچه یخ زده آب شیرین جهان یعنی دریاچه بایکال می‌رویم و در دیدن صحنه های جذاب آنجا لذت می‌بریم. دیدن غارهای یخی و حباب های در آب گیر کرده از برنامه های امروزمان است. سپس در اقامتگاه بومگردی اقامت می‌کنیم.
11یکشنبه 30 بهمن
صبح زود پس از چک اوت برای هاورکرافت سواری راهی می شویم. سپس از مجسمه های یخی دیدن میکنیم و به سمت دیگری از دریاچه می رویم. بعد از دیدن یخ های شکسته دریاچه به سمت ایرکوتسک بازمیگردیم و شب را در هتل 4 ستاره می‌مانیم.
12دوشنبه 1 اسفند
صبح زود با پرواز به سمت مسکو برمی‌گردیم. بعد از ساعاتی با پرواز به سمت ایران راهی می‌شویم با کوله باری از تجربیات ناب و بی‌نظیر.
13سه‌شنبه 2 اسفند
ظهر روز سه‌شنبه با کوله باری از خاطرات جذاب از شمالگان به ایران می‌رسیم.

درباره سفر

اطلاعات تکمیلی

سایر خدمات